Rok 2024
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Drezdenku informuje, iż w 2023 roku po raz kolejny realizuje pilotażowy program „Aktywny samorząd” finansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Głównym celem programu jest wyeliminowanie lub zmniejszenie barier ograniczających uczestnictwo beneficjentów programu w życiu społecznym, zawodowym i w dostępie do edukacji.
Przypominamy, że o dofinansowanie zadań w programie „Aktywny samorząd” mogą ubiegać się wyłącznie osoby niepełnosprawne, które spełniają wszystkie warunki określone w ramach danego obszaru i zadania, w którym zamierzają one złożyć wniosek. Warunki zawarte są w pkt. VI treści programu oraz w:
Terminy przyjmowania wniosków:
- w ramach Modułu I wnioski przyjmowane są w terminach:
01.03.2024 r – 31.08.2024 r
- w ramach Modułu II wnioski przyjmowane są w terminach:
01.03.2024 r. – 31.03.2024 r. (semestr letni)
01.09.2024 r. – 10.10.2024 r. (semestr zimowy)
Jak można złożyć wniosek?
W wersji elektronicznej posiadając podpis elektroniczny lub Profil Zaufany (na platformie ePUAP) w dedykowanym systemie przygotowanym przez PFRON: SOW - System Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON. Jest dostępny pod adresem: https://sow.pfron.org.pl System jest bezpłatny. Wymaga jedynie dostępu do Internetu. lub w wersji papierowej w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Drezdenku ul. Kościuszki 31, parter, pok. nr 9
|
Instrukcję utworzenia PROFILU ZAUFANEGO można znaleźć pod adresami:
https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-
https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany#scenariusz-przez-internet lub zapoznać się z ofertą banku, w którym posiadają Państwo konto bankowe.
OBSZARY I ZADANIA PROGRAMU, KTÓRE BĘDĄ REALIZOWANE W BIEŻĄCYM ROKU:
MODUŁ I – likwidacja barier utrudniających aktywizację społeczną i zawodową
- OBSZAR A – likwidacja bariery transportowej:
Zadanie 1 – pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu (adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności – do 16 roku życia lub osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu ruchu)
Wymagane załączniki do wniosku:
- Aktualne orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności bądź równoważny dokument.
- Obowiązek informacyjny (wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do wniosku) - wypełniony przez Wnioskodawcę oraz inne osoby posiadające zdolność do czynności prawnych, których dane osobowe zostały przekazane do Realizatora programu.
- Zaświadczenie lekarza specjalisty (wg wzoru określonego w załączniku nr 2 do wniosku) potwierdzające, iż następstwem schorzeń, stanowiących podstawę orzeczenia jest dysfunkcja narządu ruchu wypełnione czytelnie w języku polskim wystawione nie wcześniej niż na 120 dni przed dniem złożenia wniosku – o ile dotyczy
- Dowód rejestracyjny pojazdu Wnioskodawcy będącego właścicielem lub współwłaścicielem samochodu (do wglądu)
- Oferta handlowa (faktura proforma) na przedmiot/przedmioty, które mają zostać objęte dofinansowaniem
- Akt urodzenia dziecka - w przypadku wniosku dotyczącego niepełnoletniej osoby niepełnosprawnej.
- Dokument stanowiący opiekę prawną nad podopiecznym – w przypadku wniosku dotyczącego osoby niepełnosprawnej, w imieniu której występuje opiekun prawny
- Zaświadczenie wydane przez właściwą jednostkę (np. ośrodek pomocy społecznej, straż pożarna, Policja) w przypadku osób poszkodowanych w wyniku działania żywiołu lub innych zdarzeń losowych w 2023 lub 2024 roku - o ile dotyczy.
Informacja dodatkowa – dokumenty dołączasz do wniosku w formie:
- skanu – w przypadku składania wniosku drogą elektroniczną w systemie SOW,
- kopii – w przypadku składania wniosku tradycyjnie, z wyjątkiem oświadczeń, które załączasz w oryginale.
Ważne: jednostka udzielająca wsparcia ma możliwość wezwać cię do okazania oryginału dokumentu.
Zadanie 2 – pomoc w uzyskaniu prawa jazdy, adresowana do osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu ruchu,
Zadanie 3 – pomoc w uzyskaniu prawa jazdy, adresowana do osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu słuchu, w stopniu wymagającym korzystania z usług tłumacza języka migowego,
Wymagane załączniki do wniosku:
- Aktualne orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności bądź równoważny dokument.
- Obowiązek informacyjny (wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do wniosku) - wypełniony przez Wnioskodawcę oraz inne osoby posiadające zdolność do czynności prawnych, których dane osobowe zostały przekazane do Realizatora programu.
- Poświadczona za zgodność z oryginałem kserokopia zaświadczenia wydanego przez lekarza uprawnionego do badań kierowców, potwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami; zaświadczenie powinno być wystawione nie wcześniej niż na 120 dni przed dniem złożenia wniosku i wypełnione czytelnie w języku polskim
- Zaświadczenie lekarza specjalisty (wg wzoru określonego w załączniku nr 2 do wniosku) potwierdzające, iż następstwem schorzeń, stanowiących podstawę orzeczenia jest dysfunkcja narządu ruchu wypełnione czytelnie w języku polski wystawione nie wcześniej niż na 120 dni przed dniem złożenia wniosku – o ile dotyczy
- Oferta handlowa (faktura proforma) na przedmiot/przedmioty, które mają zostać objęte dofinansowaniem
- Oświadczenie o potrzebie korzystania z usług tłumacza języka migowego (wg wzoru określonego w załączniku nr 3 do wniosku) – dotyczy tylko zadania A3
- Zaświadczenie wydane przez właściwą jednostkę (np. ośrodek pomocy społecznej, straż pożarna, Policja) w przypadku osób poszkodowanych w wyniku działania żywiołu lub innych zdarzeń losowych w 2022 lub 2023 roku - o ile dotyczy.
Informacja dodatkowa – dokumenty dołączasz do wniosku w formie:
- skanu – w przypadku składania wniosku drogą elektroniczną w systemie SOW,
- kopii – w przypadku składania wniosku tradycyjnie, z wyjątkiem oświadczeń, które załączasz w oryginale.
Ważne: jednostka udzielająca wsparcia ma możliwość wezwać cię do okazania oryginału dokumentu.
Zadanie 4 – pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu, adresowana do osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu słuchu
Wymagane załączniki do wniosku:
- Aktualne orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności bądź równoważny dokument.
- Obowiązek informacyjny (wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do wniosku) - wypełniony przez Wnioskodawcę oraz inne osoby posiadające zdolność do czynności prawnych, których dane osobowe zostały przekazane do Realizatora programu.
- Zaświadczenie lekarza specjalisty (wg wzoru określonego w załączniku nr 2 do wniosku) potwierdzające, iż następstwem schorzeń, stanowiących podstawę orzeczenia jest dysfunkcja narządu słuchu wypełnione czytelnie w języku polskim wystawione nie wcześniej niż na 120 dni przed dniem złożenia wniosku – o ile dotyczy
- Dowód rejestracyjny pojazdu Wnioskodawcy będącego właścicielem lub współwłaścicielem samochodu (do wglądu)
- Oferta handlowa (faktura proforma) na przedmiot/przedmioty, które mają zostać objęte dofinansowaniem
- Zaświadczenie wydane przez właściwą jednostkę (np. ośrodek pomocy społecznej, straż pożarna, Policja) w przypadku osób poszkodowanych w wyniku działania żywiołu lub innych zdarzeń losowych w 2023 lub 2024 roku - o ile dotyczy.
Informacja dodatkowa – dokumenty dołączasz do wniosku w formie:
- skanu – w przypadku składania wniosku drogą elektroniczną w systemie SOW,
- kopii – w przypadku składania wniosku tradycyjnie, z wyjątkiem oświadczeń, które załączasz w oryginale.
Ważne: jednostka udzielająca wsparcia ma możliwość wezwać cię do okazania oryginału dokumentu.
- OBSZAR B – likwidacja barier w dostępie do uczestniczenia w społeczeństwie informacyjnym:
Zadanie 1 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania, adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) lub do osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu wzroku lub obu kończyn górnych,
Wymagane załączniki do wniosku:
- Aktualne orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności bądź równoważny dokument lub orzeczenie o niepełnosprawności do 16 r.ż.
- Obowiązek informacyjny (wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do wniosku) - wypełniony przez Wnioskodawcę oraz inne osoby posiadające zdolność do czynności prawnych, których dane osobowe zostały przekazane do Realizatora programu.
- Zaświadczenie lekarza specjalisty (wg wzoru określonego w załączniku nr 2 do wniosku oraz instrukcji dla lekarza, według której wypełnia zaświadczenie) potwierdzające, iż następstwem schorzeń, stanowiących podstawę orzeczenia jest dysfunkcja narządu wzroku wypełnione czytelnie w języku polskim wystawione nie wcześniej niż na 120 dni przed dniem złożenia wniosku – o ile dotyczy UWAGA! WYMAGANE dla wnioskodawcy do 16 r.ż.
- Zaświadczenie lekarza specjalisty (wg wzoru określonego w załączniku nr 3 do wniosku) – dotyczy wszystkich wnioskodawców z dysfunkcją narządu ruchu
- Oferta handlowa (faktura proforma) na przedmiot/przedmioty, które mają zostać objęte dofinansowaniem
- Akt urodzenia dziecka - w przypadku wniosku dotyczącego niepełnoletniej osoby niepełnosprawnej.
- Dokument stanowiący opiekę prawną nad podopiecznym – w przypadku wniosku dotyczącego osoby niepełnosprawnej, w imieniu której występuje opiekun prawny
- Zaświadczenie wydane przez właściwą jednostkę (np. ośrodek pomocy społecznej, straż pożarna, Policja) w przypadku osób poszkodowanych w wyniku działania żywiołu lub innych zdarzeń losowych w 2023 lub 2024 roku - o ile dotyczy.
Informacja dodatkowa – dokumenty dołączasz do wniosku w formie:
- skanu – w przypadku składania wniosku drogą elektroniczną w systemie SOW,
- kopii – w przypadku składania wniosku tradycyjnie, z wyjątkiem oświadczeń, które załączasz w oryginale.
Ważne: jednostka udzielająca wsparcia ma możliwość wezwać cię do okazania oryginału dokumentu.
Zadanie 2 – dofinansowanie szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu elektronicznego i oprogramowania,
Wymagane załączniki do wniosku:
- Aktualne orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności bądź równoważny dokument lub orzeczenie o niepełnosprawności do 16 r.ż.
- Obowiązek informacyjny (wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do wniosku) - wypełniony przez Wnioskodawcę oraz inne osoby posiadające zdolność do czynności prawnych, których dane osobowe zostały przekazane do Realizatora programu.
- Oferta handlowa (faktura proforma) na przedmiot/przedmioty, które mają zostać objęte dofinansowaniem
- Akt urodzenia dziecka - w przypadku wniosku dotyczącego niepełnoletniej osoby niepełnosprawnej.
- Dokument stanowiący opiekę prawną nad podopiecznym – w przypadku wniosku dotyczącego osoby niepełnosprawnej, w imieniu której występuje opiekun prawny
- Zaświadczenie wydane przez właściwą jednostkę (np. ośrodek pomocy społecznej, straż pożarna, Policja) w przypadku osób poszkodowanych w wyniku działania żywiołu lub innych zdarzeń losowych w 2023 lub 2024 roku – o ile dotyczy
Informacja dodatkowa – dokumenty dołączasz do wniosku w formie:
- skanu – w przypadku składania wniosku drogą elektroniczną w systemie SOW,
- kopii – w przypadku składania wniosku tradycyjnie, z wyjątkiem oświadczeń, które załączasz w oryginale.
Ważne: jednostka udzielająca wsparcia ma możliwość wezwać cię do okazania oryginału dokumentu.
Zadanie 3 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania, adresowana do osób z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu wzroku,
Wymagane załączniki do wniosku:
- Aktualne orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności bądź równoważny dokument.
- Obowiązek informacyjny (wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do wniosku) - wypełniony przez Wnioskodawcę oraz inne osoby posiadające zdolność do czynności prawnych, których dane osobowe zostały przekazane do Realizatora programu.
- Zaświadczenie lekarza specjalisty (wg wzoru określonego w załączniku nr 4 do wniosku oraz instrukcji dla lekarza, według której wypełnia zaświadczenie) potwierdzające, iż następstwem schorzeń, stanowiących podstawę orzeczenia jest dysfunkcja narządu wzroku wypełnione czytelnie w języku polskim wystawione nie wcześniej niż na 120 dni przed dniem złożenia wniosku – o ile dotyczy
- Oferta handlowa (faktura proforma) na przedmiot/przedmioty, które mają zostać objęte dofinansowaniem
- Akt urodzenia dziecka - w przypadku wniosku dotyczącego niepełnoletniej osoby niepełnosprawnej.
- Dokument stanowiący opiekę prawną nad podopiecznym – w przypadku wniosku dotyczącego osoby niepełnosprawnej, w imieniu której występuje opiekun prawny
- Zaświadczenie wydane przez właściwą jednostkę (np. ośrodek pomocy społecznej, straż pożarna, Policja) w przypadku osób poszkodowanych w wyniku działania żywiołu lub innych zdarzeń losowych w 2023 lub 2024 roku - o ile dotyczy.
Informacja dodatkowa – dokumenty dołączasz do wniosku w formie:
- skanu – w przypadku składania wniosku drogą elektroniczną w systemie SOW,
- kopii – w przypadku składania wniosku tradycyjnie, z wyjątkiem oświadczeń, które załączasz w oryginale.
Ważne: jednostka udzielająca wsparcia ma możliwość wezwać cię do okazania oryginału dokumentu.
Zadanie 4 – pomoc w zakupie sprzętu elektronicznego lub jego elementów oraz oprogramowania, adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) lub osób ze znacznym albo umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu słuchu i trudnościami
w komunikowaniu się za pomocą mowy,
Wymagane załączniki do wniosku:
- Aktualne orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności bądź równoważny dokument lub orzeczenie o niepełnosprawności do 16 r.ż.
- Obowiązek informacyjny (wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do wniosku) - wypełniony przez Wnioskodawcę oraz inne osoby posiadające zdolność do czynności prawnych, których dane osobowe zostały przekazane do Realizatora programu.
- Zaświadczenie lekarza specjalisty (wg wzoru określonego w załączniku nr 5 do wniosku) potwierdzające, iż następstwem schorzeń, stanowiących podstawę orzeczenia jest dysfunkcja narządu słuchu wypełnione czytelnie w języku polskim wystawione nie wcześniej niż na 120 dni przed dniem złożenia wniosku – o ile dotyczy UWAGA! WYMAGANE dla wnioskodawcy do 16 r.ż.
- Oferta handlowa (faktura proforma) na przedmiot/przedmioty, które mają zostać objęte dofinansowaniem
- Akt urodzenia dziecka - w przypadku wniosku dotyczącego niepełnoletniej osoby niepełnosprawnej.
- Dokument stanowiący opiekę prawną nad podopiecznym – w przypadku wniosku dotyczącego osoby niepełnosprawnej, w imieniu której występuje opiekun prawny
- Zaświadczenie wydane przez właściwą jednostkę (np. ośrodek pomocy społecznej, straż pożarna, Policja) w przypadku osób poszkodowanych w wyniku działania żywiołu lub innych zdarzeń losowych w 2023 lub 2024 roku - o ile dotyczy.
Informacja dodatkowa – dokumenty dołączasz do wniosku w formie:
- skanu – w przypadku składania wniosku drogą elektroniczną w systemie SOW,
- kopii – w przypadku składania wniosku tradycyjnie, z wyjątkiem oświadczeń, które załączasz w oryginale.
Ważne: jednostka udzielająca wsparcia ma możliwość wezwać cię do okazania oryginału dokumentu.
Zadanie 5 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego sprzętu elektronicznego, zakupionego w ramach programu, adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) lub osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności.
Wymagane załączniki do wniosku:
- Aktualne orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności bądź równoważny dokument lub orzeczenie o niepełnosprawności do 16 r.ż.
- Obowiązek informacyjny (wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do wniosku) - wypełniony przez Wnioskodawcę oraz inne osoby posiadające zdolność do czynności prawnych, których dane osobowe zostały przekazane do Realizatora programu.
- Oferta handlowa (faktura proforma) na przedmiot/przedmioty, które mają zostać objęte dofinansowaniem
- Karta gwarancyjna posiadanego sprzętu elektronicznego
- Akt urodzenia dziecka - w przypadku wniosku dotyczącego niepełnoletniej osoby niepełnosprawnej.
- Dokument stanowiący opiekę prawną nad podopiecznym – w przypadku wniosku dotyczącego osoby niepełnosprawnej, w imieniu której występuje opiekun prawny
- Zaświadczenie wydane przez właściwą jednostkę (np. ośrodek pomocy społecznej, straż pożarna, Policja) w przypadku osób poszkodowanych w wyniku działania żywiołu lub innych zdarzeń losowych w 2023 lub 2024 roku – o ile dotyczy
Informacja dodatkowa – dokumenty dołączasz do wniosku w formie:
- skanu – w przypadku składania wniosku drogą elektroniczną w systemie SOW,
- kopii – w przypadku składania wniosku tradycyjnie, z wyjątkiem oświadczeń, które załączasz w oryginale.
Ważne: jednostka udzielająca wsparcia ma możliwość wezwać cię do okazania oryginału dokumentu.
- OBSZAR C – likwidacja barier w poruszaniu się:
Zadanie 1 – pomoc w zakupie wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym adresowana do osób
z orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) lub osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności i dysfunkcją uniemożliwiającą samodzielne poruszanie się za pomocą wózka inwalidzkiego o napędzie ręcznym
Wymagane załączniki do wniosku:
- Aktualne orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności bądź równoważny dokument lub orzeczenie o niepełnosprawności do 16 r.ż.
- Obowiązek informacyjny (wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do wniosku) - wypełniony przez Wnioskodawcę oraz inne osoby posiadające zdolność do czynności prawnych, których dane osobowe zostały przekazane do Realizatora programu.
- Zaświadczenie lekarskie (wg wzoru określonego w załączniku nr 2 do wniosku) - wydane przez lekarza specjalistę potwierdzające możliwość użytkowania wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym przez Wnioskodawcę, wypełnione czytelnie w języku polskim wystawione nie wcześniej niż 60 dni przed dniem złożenia wniosku
- Dwie niezależne oferty handlowe (faktury proforma) na przedmiot/przedmioty, które mają zostać objęte dofinansowaniem
- Akt urodzenia dziecka - w przypadku wniosku dotyczącego niepełnoletniej osoby niepełnosprawnej.
- Dokument stanowiący opiekę prawną nad podopiecznym – w przypadku wniosku dotyczącego osoby niepełnosprawnej, w imieniu której występuje opiekun prawny
- Zaświadczenie wydane przez właściwą jednostkę (np. ośrodek pomocy społecznej, straż pożarna, Policja) w przypadku osób poszkodowanych w wyniku działania żywiołu lub innych zdarzeń losowych w 2023 lub 2024 roku - o ile dotyczy
Informacja dodatkowa – dokumenty dołączasz do wniosku w formie:
- skanu – w przypadku składania wniosku drogą elektroniczną w systemie SOW,
- kopii – w przypadku składania wniosku tradycyjnie, z wyjątkiem oświadczeń, które załączasz w oryginale.
Ważne: jednostka udzielająca wsparcia ma możliwość wezwać cię do okazania oryginału dokumentu.
Zadanie 2 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego skutera lub wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym, adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) lub osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności,
Wymagane załączniki do wniosku:
- Aktualne orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności bądź równoważny dokument lub orzeczenie o niepełnosprawności do 16 r.ż.
- Obowiązek informacyjny (wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do wniosku) - wypełniony przez Wnioskodawcę oraz inne osoby posiadające zdolność do czynności prawnych, których dane osobowe zostały przekazane do Realizatora programu.
- Karta gwarancyjna przedmiotu/usługi, która została wcześniej dofinansowana
- Oferta handlowa (faktura/faktury proforma) na przedmiot/przedmioty, które mają zostać objęte dofinansowaniem/refundacją
- Akt urodzenia dziecka - w przypadku wniosku dotyczącego niepełnoletniej osoby niepełnosprawnej.
- Dokument stanowiący opiekę prawną nad podopiecznym – w przypadku wniosku dotyczącego osoby niepełnosprawnej, w imieniu której występuje opiekun prawny
- Zaświadczenie wydane przez właściwą jednostkę (np. ośrodek pomocy społecznej, straż pożarna, Policja) w przypadku osób poszkodowanych w wyniku działania żywiołu lub innych zdarzeń losowych w 2023 lub 2024 roku
Informacja dodatkowa – dokumenty dołączasz do wniosku w formie:
- skanu – w przypadku składania wniosku drogą elektroniczną w systemie SOW,
- kopii – w przypadku składania wniosku tradycyjnie, z wyjątkiem oświadczeń, które załączasz w oryginale.
Ważne: jednostka udzielająca wsparcia ma możliwość wezwać cię do okazania oryginału dokumentu.
Zadanie 3 – pomoc w zakupie protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne, tj. protezy co najmniej na III poziomie jakości, adresowana do osób ze stopniem niepełnosprawności,
Wymagane załączniki do wniosku:
- Aktualne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności bądź równoważny dokument lub orzeczenie o niepełnosprawności do 16 r.ż.
- Obowiązek informacyjny (wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do wniosku) - wypełniony przez Wnioskodawcę oraz inne osoby posiadające zdolność do czynności prawnych, których dane osobowe zostały przekazane do Realizatora programu.
- Zaświadczenie lekarskie (wg wzoru określonego w załączniku nr 2 do wniosku) - wydane przez lekarza specjalistę potwierdzające stabilność procesu chorobowego Wnioskodawcy i możliwość uzyskania przez Wnioskodawcę zdolności do pracy po zaopatrzeniu w protezę, wypełnione czytelnie w języku polskim wystawione nie wcześniej niż 120 dni przed dniem złożenia wniosku
- Oferta handlowa z dwóch niezależnych protezowni (wg wzoru określonego w załączniku nr 3 do wniosku)
- Specyfikacja i kosztorys do protezy (wg wzoru określonego w załączniku nr 4 do wniosku) - dostarczana Realizatorowi przy rozliczeniu
- Akt urodzenia dziecka - w przypadku wniosku dotyczącego niepełnoletniej osoby niepełnosprawnej.
- Dokument stanowiący opiekę prawną nad podopiecznym – w przypadku wniosku dotyczącego osoby niepełnosprawnej, w imieniu której występuje opiekun prawny
- Zaświadczenie wydane przez właściwą jednostkę (np. ośrodek pomocy społecznej, straż pożarna, Policja) w przypadku osób poszkodowanych w wyniku działania żywiołu lub innych zdarzeń losowych w 2023 lub 2024 roku - o ile dotyczy
Informacja dodatkowa – dokumenty dołączasz do wniosku w formie:
- skanu – w przypadku składania wniosku drogą elektroniczną w systemie SOW,
- kopii – w przypadku składania wniosku tradycyjnie, z wyjątkiem oświadczeń, które załączasz w oryginale.
Ważne: jednostka udzielająca wsparcia ma możliwość wezwać cię do okazania oryginału dokumentu.
Zadanie 4 – pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanej protezy kończyny, w której zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne, (co najmniej na III poziomie jakości), adresowana do osób ze stopniem niepełnosprawności,
Wymagane załączniki do wniosku:
- Aktualne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności bądź równoważny dokument lub orzeczenie o niepełnosprawności do 16 r.ż.
- Obowiązek informacyjny (wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do wniosku) - wypełniony przez Wnioskodawcę oraz inne osoby posiadające zdolność do czynności prawnych, których dane osobowe zostały przekazane do Realizatora programu.
- Zaświadczenie lekarskie (wg wzoru określonego w załączniku nr 2 do wniosku) - wydane przez lekarza specjalistę potwierdzające stabilność procesu chorobowego Wnioskodawcy i możliwość uzyskania przez Wnioskodawcę zdolności do pracy po zaopatrzeniu w protezę, wypełnione czytelnie w języku polskim wystawione nie wcześniej niż 120 dni przed dniem złożenia wniosku
- Oferta handlowa z dwóch niezależnych protezowni (wg wzoru określonego w załączniku nr 3 do wniosku)
- Specyfikacja i kosztorys do protezy (wg wzoru określonego w załączniku nr 4 do wniosku) - dostarczana Realizatorowi przy rozliczeniu
- Akt urodzenia dziecka - w przypadku wniosku dotyczącego niepełnoletniej osoby niepełnosprawnej.
- Dokument stanowiący opiekę prawną nad podopiecznym – w przypadku wniosku dotyczącego osoby niepełnosprawnej, w imieniu której występuje opiekun prawny
- Zaświadczenie wydane przez właściwą jednostkę (np. ośrodek pomocy społecznej, straż pożarna, Policja) w przypadku osób poszkodowanych w wyniku działania żywiołu lub innych zdarzeń losowych w 2023 lub 2024 roku - o ile dotyczy
Informacja dodatkowa – dokumenty dołączasz do wniosku w formie:
- skanu – w przypadku składania wniosku drogą elektroniczną w systemie SOW,
- kopii – w przypadku składania wniosku tradycyjnie, z wyjątkiem oświadczeń, które załączasz w oryginale.
Ważne: jednostka udzielająca wsparcia ma możliwość wezwać cię do okazania oryginału dokumentu.
Zadanie 5 – pomoc w zakupie skutera inwalidzkiego o napędzie elektrycznym lub oprzyrządowania elektrycznego do wózka ręcznego, adresowana do osób z orzeczeniem o niepełnosprawności (do 16 roku życia) lub osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności, z dysfunkcją narządu ruchu powodującą problemy w samodzielnym przemieszczaniu się i posiadających zgodę lekarza specjalisty na użytkowanie przedmiotu dofinansowania
Wymagane załączniki do wniosku:
- Aktualne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności bądź równoważny dokument lub orzeczenie o niepełnosprawności do 16 r.ż.
- Obowiązek informacyjny (wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do wniosku) - wypełniony przez Wnioskodawcę oraz inne osoby posiadające zdolność do czynności prawnych, których dane osobowe zostały przekazane do Realizatora programu.
- Zaświadczenie lekarskie (wg wzoru określonego w załączniku nr 2 do wniosku) - wydane przez lekarza specjalistę potwierdzające możliwość użytkowania skutera inwalidzkiego lub wózka ręcznego z oprzyrządowaniem elektrycznym przez Wnioskodawcę, wypełnione czytelnie w języku polskim wystawione nie wcześniej niż 120 dni przed dniem złożenia wniosku
- Oferta handlowa (faktura proforma) na przedmiot/przedmioty, które mają zostać objęte dofinansowaniem
- Akt urodzenia dziecka - w przypadku wniosku dotyczącego niepełnoletniej osoby niepełnosprawnej.
- Dokument stanowiący opiekę prawną nad podopiecznym – w przypadku wniosku dotyczącego osoby niepełnosprawnej, w imieniu której występuje opiekun prawny
- Zaświadczenie wydane przez właściwą jednostkę (np. ośrodek pomocy społecznej, straż pożarna, Policja) w przypadku osób poszkodowanych w wyniku działania żywiołu lub innych zdarzeń losowych w 2023 lub 2024 roku - o ile dotyczy
Informacja dodatkowa – dokumenty dołączasz do wniosku w formie:
- skanu – w przypadku składania wniosku drogą elektroniczną w systemie SOW,
- kopii – w przypadku składania wniosku tradycyjnie, z wyjątkiem oświadczeń, które załączasz w oryginale.
Ważne: jednostka udzielająca wsparcia ma możliwość wezwać cię do okazania oryginału dokumentu.
- OBSZAR D – pomoc w utrzymaniu aktywności zawodowej poprzez zapewnienie opieki dla osoby zależnej (dziecka przebywającego w żłobku lub przedszkolu albo pod inną tego typu opieką), adresowana do osób ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, którzy są przedstawicielem ustawowym lub opiekunem prawnym dziecka.
Wymagane załączniki do wniosku:
- Aktualne orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności bądź równoważny dokument
- Obowiązek informacyjny (wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do wniosku) - wypełniony przez Wnioskodawcę oraz inne osoby posiadające zdolność do czynności prawnych, których dane osobowe zostały przekazane do Realizatora programu.
- Akt urodzenia dziecka/dzieci,
- Dokument stanowiący opiekę prawną nad podopiecznym – w przypadku wniosku dotyczącego osoby niepełnosprawnej, w imieniu której występuje opiekun prawny
- Zaświadczenie z zakładu pracy (wg wzoru określonego w załączniku nr 2 do wniosku)
- Zaświadczenie o poniesionych kosztach (z placówki) (wg wzoru określonego w załączniku nr 3 do wniosku)
- Zaświadczenie wydane przez właściwą jednostkę (np. ośrodek pomocy społecznej, straż pożarna, Policja) w przypadku osób poszkodowanych w wyniku działania żywiołu lub innych zdarzeń losowych w 2023 lub 2024 roku - o ile dotyczy
Informacja dodatkowa – dokumenty dołączasz do wniosku w formie:
- skanu – w przypadku składania wniosku drogą elektroniczną w systemie SOW,
- kopii – w przypadku składania wniosku tradycyjnie, z wyjątkiem oświadczeń, które załączasz w oryginale.
Ważne: jednostka udzielająca wsparcia ma możliwość wezwać cię do okazania oryginału dokumentu.
MODUŁ II – pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym, adresowana do osób ze znacznym, umiarkowanym lub lekkim stopniem niepełnosprawności, pobierających naukę w szkole wyższej lub szkole policealnej lub kolegium, a także do osób mających przewód doktorski otwarty poza studiami doktoranckimi
Wymagane załączniki do wniosku:
- Aktualne orzeczenie o znacznym, umiarkowanym lub lekkim stopniu niepełnosprawności bądź równoważny dokumentu.
- Obowiązek informacyjny (wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do wniosku) - wypełniony przez Wnioskodawcę oraz inne osoby posiadające zdolność do czynności prawnych, których dane osobowe zostały przekazane do Realizatora programu.
- Wystawiony przez właściwą jednostkę organizacyjną szkoły dokument potwierdzający rozpoczęcie lub kontynuowanie nauki (sporządzony wg wzoru określonego w załączniku nr 2 do wniosku) a w przypadku osób mających wszczęty przewód doktorski, które nie są uczestnikami studiów doktoranckich – dokument potwierdzający wszczęcie przewodu doktorskiego.
Uwaga! Wnioskodawca ubiegający się o dofinansowanie na pokrycie kosztów nauki na kilku formach kształcenia lub na kilku kierunkach danej formy kształcenia przedstawia odrębny dokument dla każdej szkoły lub kierunku nauki. Wzór określony w załączniku do wniosku nie dotyczy osób mających wszczęty przewód doktorski, które nie są uczestnikami studiów doktoranckich oraz studentów uczelni zagranicznych – osoby te przedstawiają wymagany dokument wg wzoru obowiązującego w danej szkole.
- Informacja o ilości semestrów dofinansowanych ze środków finansowych PFRON (sporządzona wg wzoru określonego w załączniku nr 3 do wniosku)
- Zaświadczenie z zakładu pracy (sporządzony wg wzoru określonego w załączniku nr 4 do wniosku) – Dotyczy tylko zatrudnionych Wnioskodawców.
- Aktualna Karty Dużej Rodziny – o ile dotyczy.
- Wystawiony przez właściwą jednostkę organizacyjną szkoły dokument potwierdzający pobieranie nauki w przyspieszonym trybie - o ile dotyczy.
- Dokument potwierdzający korzystanie z usług tłumacza języka migowego (np. umowa)- o ile dotyczy.
- Zaświadczenie wydane przez właściwą jednostkę (np. ośrodek pomocy społecznej, straż pożarna, Policja) w przypadku osób poszkodowanych w wyniku działania żywiołu lub innych zdarzeń losowych w 2023 lub 2024 roku - o ile dotyczy.
- Fakultatywnie: informacja o poniesionych kosztach (ze szkoły/uczelni).
- Fakultatywnie: informacja o zaliczeniu semestru (ze szkoły/uczelni).
Informacja dodatkowa – dokumenty dołączasz do wniosku w formie:
- skanu – w przypadku składania wniosku drogą elektroniczną w systemie SOW,
- kopii – w przypadku składania wniosku tradycyjnie, z wyjątkiem oświadczeń, które załączasz w oryginale.
Ważne: jednostka udzielająca wsparcia ma możliwość wezwać cię do okazania oryginału dokumentu.
Metryczka
Wytworzono: | 2020-01-23 09:10 | przez: |
---|---|---|
Opublikowano: | 2020-01-23 08:34 | przez: Agnieszka Tyranowicz |
Zmodyfikowano: | 2024-04-11 08:32 | przez: Agnieszka Tyranowicz |
Podmiot udostępniający: | POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE | |
Odwiedziny: | 11263 |
Rejestr zmian
- [2024-04-11 08:32:12]Agnieszka Tyranowiczzmiana
- [2024-04-09 12:38:16]Agnieszka Tyranowiczzmiana
- [2024-04-09 12:37:20]Agnieszka Tyranowiczzmiana
- [2024-04-09 12:36:33]Agnieszka Tyranowiczzmiana
- [2024-03-15 13:38:42]Agnieszka Tyranowiczzmiana
- [2024-03-06 11:19:52]Agnieszka Tyranowiczzmiana
- [2024-03-06 11:14:17]Agnieszka Tyranowiczzmiana
- [2024-03-06 11:11:58]Agnieszka Tyranowiczzmiana
- [2024-03-06 11:08:44]Agnieszka Tyranowiczzmiana
- [2024-03-06 11:08:19]Agnieszka Tyranowiczzmiana
- [2024-03-06 10:59:17]Agnieszka Tyranowiczzmiana
- [2024-03-06 10:52:26]Agnieszka Tyranowiczzmiana
- [2024-03-06 10:50:41]Agnieszka TyranowiczZMIANA
- [2024-03-06 10:40:42]Agnieszka TyranowiczZMIANA
- [2024-03-06 10:23:04]Agnieszka Tyranowiczzmiana
- [2024-03-06 10:22:05]Agnieszka Tyranowiczzmiana
- [2024-03-06 10:04:51]Agnieszka TyranowiczZMIANA
- [2024-03-04 14:38:17]Agnieszka Tyranowiczzmiana
- [2024-03-04 14:37:59]Agnieszka Tyranowiczzmiana
- [2024-03-04 14:33:25]Agnieszka Tyranowiczzmiana
- [2024-03-04 14:29:11]Agnieszka Tyranowiczzmiana
- [2023-06-05 11:57:00]Agnieszka Tyranowiczaktualizacja
- [2023-04-27 13:17:26]Agnieszka TyranowiczAKTUALIZACJA
- [2023-04-27 13:13:14]Agnieszka Tyranowiczaktualizacja
- [2023-02-21 14:48:10]Agnieszka Tyranowiczzmiany
- [2023-02-21 14:47:09]Agnieszka Tyranowiczzmiany
- [2023-02-21 14:45:01]Agnieszka Tyranowiczzmiany
- [2023-02-21 14:41:15]Agnieszka Tyranowiczzmiany
- [2023-02-21 14:32:05]Agnieszka Tyranowiczzmiana
- [2023-02-21 14:23:57]Agnieszka Tyranowiczzmiany
- [2023-02-21 14:20:12]Agnieszka TyranowiczZMIANY
- [2023-02-21 14:19:18]Agnieszka TyranowiczZMIANY
- [2023-02-21 14:17:53]Agnieszka TyranowiczZMIANY
- [2023-02-21 14:03:32]Agnieszka TyranowiczZMIANY
- [2023-02-21 13:56:43]Agnieszka TyranowiczZMIANY
- [2023-02-21 13:51:03]Agnieszka Tyranowiczzmiany
- [2022-06-03 10:17:34]Agnieszka Tyranowiczaktualizacja
- [2022-03-03 12:39:37]Agnieszka Tyranowiczaktualizacja
- [2022-03-03 12:38:19]Agnieszka Tyranowiczaktualizacja wniosków
- [2022-03-03 12:35:14]Agnieszka Tyranowiczaktualizacja wniosków
- [2022-03-03 12:29:00]Agnieszka Tyranowiczaktualizacja wniosku
- [2022-03-03 12:27:39]Agnieszka Tyranowiczaktualizacja wniosku
- [2022-03-03 12:25:04]Agnieszka Tyranowiczaktualizacja wniosku
- [2022-03-03 12:23:46]Agnieszka Tyranowiczaktualizacja wniosku
- [2022-03-03 12:20:23]Agnieszka Tyranowiczaktualizacja wniosku
- [2022-03-03 11:37:06]Agnieszka Tyranowiczaktualizacja wniosku
- [2022-03-03 11:35:30]Agnieszka Tyranowiczaktualizacja wniosku
- [2022-03-02 12:34:13]Agnieszka Tyranowiczaktualizacja treści
- [2022-02-22 12:31:22]Agnieszka Tyranowiczaktualizacja treści
- [2022-02-22 12:28:44]Agnieszka Tyranowiczaktualizacja treści
- [2022-02-17 10:43:12]Agnieszka Tyranowiczaktualizacja treśći
- [2021-04-19 12:52:11]Agnieszka Tyranowiczaktualizacja